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question because of SNCF 65505 with artcle-number 2802 from Electrotre

Posté : 13 avr. 2008 16:48
par catenaire1500v
Archives de l'ancien forum

question because of SNCF 65505 with artcle-number 2802 from Electrotre

Posté : 13 avr. 2008 16:48
par Ralf Wittkamp
Hello.
Sorry for writing in English again, but I'm not abe to use French and German is not the right language in a french forum :-).


I'm interested in the SNCF 65505 with artcle-number 2802 from Electrotren. But because of I'm only buying models of the Epoche IV and V, I don't know if I should buy the loco.
http://www.electrotren.com/ficha.asp?id=619

On the Electrotren homepage the loco is marked with "Epoche III". But isn't the number 65505 a characteristic of the "Epoche IV"? In the Epoche III the loco should named like 060DA-16, or not?

When starts the Epoche IV in France? Is it not like around 1967 as in Germany? How could I indicate a clear Epoche IV model of the serie 65500?

Or has anybody information, if Electrotren made "only" a mistake and mentioned the wrong Epoche?


greetings
Ralf Wittkamp

question because of SNCF 65505 with artcle-number 2802 from Electrotre

Posté : 13 avr. 2008 16:56
par gimli
there is no problem to use this locomotive in the epoch V. It was used to haul trains during the construction of TGV lines in the 80's and 90's. Those locomotives are used by the "infrastructure" department of the SNCF. So it was possible to see it some years ago. But today, i think there were been scrapped.
And i'm sorry for my poor english.

question because of SNCF 65505 with artcle-number 2802 from Electrotre

Posté : 13 avr. 2008 17:05
par Morvan
la photo , pour illustrer le propos :

Image

question because of SNCF 65505 with artcle-number 2802 from Electrotre

Posté : 13 avr. 2008 20:36
par AMF87
Curieuse cette photo, elle a été retouchée au niveau des plaques, c'est la 65524.

Pour les époques de ces machines:

de la construction à 1961: 060DA
61 à 69/70: CC64000
70 à la fin: CC65500

question because of SNCF 65505 with artcle-number 2802 from Electrotre

Posté : 13 avr. 2008 21:03
par ex membre1
Pour information, la CC 65529 est stationnée en Gare de Montmirail (51).
Elle porte le cartouche du Dépôt d'Avignon.
Elle a servi aux travaux du TGV Méditerranée.
Elle avait été alors baptisée "Louisa" par les personnels.

question because of SNCF 65505 with artcle-number 2802 from Electrotre

Posté : 13 avr. 2008 21:07
par ex membre1
AMF87 a écrit :Pour les époques de ces machines:
de la construction à 1961: 060DA
61 à 69/70: CC64000
70 à la fin: CC65500
Merci pour cette rétropective.
J'ignorais la transition d'immatriculation en CC64000 dans les Années 60.
Pourquoi avoir l'avoir ensuite modifiée en CC65500 ? (projet d'une série diesel ?)

question because of SNCF 65505 with artcle-number 2802 from Electrotre

Posté : 13 avr. 2008 21:16
par danc
Parce que la série 63000/63500 empiétait sur le 64000, je crois....

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Posté : 13 avr. 2008 21:43
par ex membre1
danc a écrit :Parce que la série 63000/63500 empiétait sur le 64000, je crois....
Merci pour l'information. :cool:
Il est vrai qu'il y a aussi les BB64700 et leurs trucks 64800 pour les manoeuvres dans les triages même si ces tranformations doivent être plus récentes. (Années 80 ?).

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Posté : 13 avr. 2008 21:51
par gimli
Tramway a écrit :
danc a écrit :Parce que la série 63000/63500 empiétait sur le 64000, je crois....
Merci pour l'information. :cool:
Il est vrai qu'il y a aussi les BB64700 et leurs trucks 64800 pour les manoeuvres dans les triages même si ces tranformations doivent être plus récentes. (Années 80 ?).
oui, c'est plus récent... mais les CC 65500 ont en effet pris cette dénomination définitive au moment où l'on s'est rendu compte que le nombre de 63500 a produire allait obliger a dépaser le numéro 64000

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Posté : 13 avr. 2008 22:07
par ex membre1
gimli a écrit :
Tramway a écrit :
danc a écrit :Parce que la série 63000/63500 empiétait sur le 64000, je crois....
Merci pour l'information. :cool:
Il est vrai qu'il y a aussi les BB64700 et leurs trucks 64800 pour les manoeuvres dans les triages même si ces tranformations doivent être plus récentes. (Années 80 ?).
oui, c'est plus récent... mais les CC 65500 ont en effet pris cette dénomination définitive au moment où l'on s'est rendu compte que le nombre de 63500 a produire allait obliger a dépaser le numéro 64000
Merci pour la confirmation. :cool:

question because of SNCF 65505 with artcle-number 2802 from Electrotre

Posté : 13 avr. 2008 22:44
par Ralf Wittkamp
Hello AMF87.
Thank you for your information.

When I guess it right, the loco which is placed in the picture would run beginning 1970 to the end. But why are the big numbers "24" placed on the loco? Is there a date, when the locos of the serie 65500 got that numbers?

And perhaps could anybody answere the question, from which date the Epoche IV would start in France?

Thank you.


greetings
Ralf Wittkamp

AMF87 a écrit :Curieuse cette photo, elle a été retouchée au niveau des plaques, c'est la 65524.

Pour les époques de ces machines:

de la construction à 1961: 060DA
61 à 69/70: CC64000
70 à la fin: CC65500

question because of SNCF 65505 with artcle-number 2802 from Electrotre

Posté : 13 avr. 2008 23:07
par charley
Don't know exactly why the engines are wearing that number. It is perhaps related to their roaster on the "Grande Ceinture" or, more recently, to their inclusion within the infrastructure dept.

If I am not mistaken, era IV started in France in 1968. However, the French often sub-divide that era in two: IVa and IVb. IVb may have to do with the "nouille" marking on the rolling stock later on, I am not sure though.

Hope this answers your questions partially.
P.s. Spreek je Nederlands ?

question because of SNCF 65505 with artcle-number 2802 from Electrotre

Posté : 13 avr. 2008 23:08
par HD
Hello,

I think the Epoche IV began about 1968/1970 with the little red lights on the modern locos and the number UIC on the coaches

Greetings